Fakturainformation
För att underlätta faktureringen till Studiefrämjandet, ber vi våra leverantörer att i första hand använda e-faktura. Om detta inte är möjligt, kan fakturor skickas via e-post. Från och med den 1 juni 2025 slutar vi helt med pappersfakturor.
Vårt org.nr: 802003–2895
Vi föredrar att våra leverantörer skickar e-fakturor till oss:
Information om hur du skapar e-fakturor finns här
Om ni inte kan skicka e-fakturor, går det bra att mejla fakturan till faktura@studieframjandet.se.
Viktigt att tänka på:
- Fakturan ska vara i PDF-format. Om det finns bilagor, skicka dem tillsammans med fakturan i samma dokument. Annars kan de tolkas som separata fakturor.
- Skicka inga meddelanden eller konversationer med fakturan.
- Fakturan ska innehålla korrekt fakturaadress, FE-nummer och all annan nödvändig information (se punkterna 1–6 nedan).
Fakturan måste innehålla följande:
- Leverantörens organisationsnummer
- Totalbelopp (x kr)
- Fakturanummer (xx)
- Fakturadatum (åååå-mm-dd)
- Förfallodatum (åååå-mm-dd), betalningsvillkor 30 dagar
- Er referens (för- och efternamn) samt kostnadsställe (personen hos oss som lagt ordern)
Det är viktigt att både ordet “organisationsnummer” och ert faktiska organisationsnummer står på fakturan. När det gäller referens, se till att det står “Er referens”. Fakturor som saknar denna information kommer att skickas tillbaka till leverantören.
Eventuella bilagor och specifikationer ska skickas med fakturan i ett samlat dokument. Skicka inte kopior eller reklam.
Dela sida:
Dela: