• Välj län: Hela Sverige
    Byt

    Du kan välja län när som helst för att få mer relevant information på webbplatsen.

    Välj län nu

    Innehållet på den här webbsidan blir mer relevant om du väljer län.

    Välj län nu
    Visa inte igen

Innehållet på den här webbsidan blir mer relevant om du väljer län.

Välj län nu
Visa inte igen

Du kan välja län när som helst för att få mer relevant information på webbplatsen.

Välj län nu

Vanliga frågor & svar kring e-tjänsten

Ditt användarnamn är ditt fullständiga personnummer utan bindestreck:
ÅÅÅÅMMDDXXXX. Ex 199812311234 eller ditt LMA-nummer (8 siffror).

Öppna webbläsaren i din telefon och gå till https://etjanst.studieframjandet.se.

I Safari ser du en kvadratiskt ikon med en pil i. Tryck på den och välj ”Lägg till på hemskärmen”.

I Chrome bör du se tre prickar i övre högra hörnet. Tryck på dessa och välj ”Lägg till på hemskärmen”. Nu har det skapats en genväg till e-tjänsten i din telefon, precis på samma sätt som en app.

Obs! Det finns olika modeller av mobiltelefoner. Om du inte hittar rätt med våra instruktioner kan du söka i din webbläsare på: ”Lägg till på hemskärm” följt av namnet på just din telefonmodell.

 

Närvarolistan (e-listan) är uppbyggd på så vis att du alltid hamnar på den sammankomst som du närmast ska fylla i. I e-listan rapporterar man en träff i taget.

Närvarorapportering bör ske i realtid, det vill säga att du ska rapportera den senaste träffen i samband med att ni har haft den. På så vis, är det lättare att minnas vilka som var på plats, rapportering av närvarande och datum blir korrekt och vi har möjlighet att följa er verksamhet under terminens gång vilket ger en mycket mer aktuell bild över all aktiv verksamhet.

Din kalender visar dig med ikoner och färger var du befinner dig och vilken status träffen har.
Vill du ändå se alla listans träffar, kan du klicka på länken ”Översikt sammankomster”, som ger dig en visning av alla planerade träffar som finns i kalendern och träffarnas närvarorapportering.

Du kan inte närvarorapportera på en sammankomst som inte har varit än.
Du kan heller inte närvarorapportera på sammankomsten om en vikarierande ledare ”äger” den.

Ska samma grupp fortsätta ses, så har du efter att du har signerat din lista, möjlighet att begära en ny lista.
Missar du att göra det i detta läge så kan du söka upp listan under menyn Visa > Slutförda. Där kan du duplicera (kopiera) listan – med eller utan deltagare och välja ett nytt startdatum för nästa lista.

 

E-tjänsten skickar dig notiser om händelser gällande dina arrangemang. 
Det kan vara att du har skapat ett arrangemang som är godkänt eller startat eller att du som cirkelledare har fått ditt nya arrangemang skickat till dig. Det kan också vara så att din kontaktperson saknar eller sett felaktiga uppgifter i ditt signerade arrangemang och skickar det tillbaka till dig för komplettering. Då får du komplettera med de uppgifter som saknas och signera igen.

Obs! Dessa notiser går inte att ta bort för tillfället, men kan komma att bli ett val i e-tjänsten så småningom.

E-tjänsten fungerar i de flesta moderna webbläsare, som Chrome, Safari, Firefox och Edge.
Internet explorer är en webbläsare som inte längre utvecklas. E-tjänsten är därför inte byggd för att fungera i den.

Stöter du ändå på problem:

  • prova först att öppna e-tjänsten i en annan webbläsare
  • prova att logga in från en annan dator, telefon, surfplatta
  • prova att logga in i inkognito-/inprivateläge
  • prova med att rensa din cache i webbläsarinställningarna
  • om du använder dig av en sparad länk/favoritlänk, ta bort den och gör en helt ny
  • skaffa ett nytt lösenord genom att klicka på glömt lösenord

Om inget av ovanstående fungerar – skicka ett meddelande till din kontaktperson på Studiefrämjandet.

E-tjänsten skickar dig notiser om händelser gällande dina arrangemang. 
Det kan vara att du har skapat ett arrangemang som du har fått godkänt eller som din kontaktperson startat. Är det startat har cirkelledaren på arrangemanget fått det i sin inloggning och kan börja rapportera närvaro.

Obs! Dessa notiser går inte att ta bort för tillfället, men kan komma att bli ett val i e-tjänsten så småningom.

Om det är kostnad på arrangemanget eller att du har en lön avtalad med din kontaktperson, behöver du en behörighet för att lägga till fler sammankomster än det som är planerat.

Det kan bero på att det finns en övre gräns för antal deltagare i din lista.
Meddela din kontaktperson att du behöver kunna lägga in fler deltagare.
Ändringen sker direkt när din kontaktperson ökat antalet deltagare.

Om du får en varningsruta om att arrangemanget är förlängt, beror det på att din kontaktperson redan har kopierat arrangemanget till ett nytt. Vi rekommenderar dig då att avvakta tills e-listan dyker upp i din inloggning eller att du ställer frågan till din kontaktperson om det är mer akut.

 

En "bunt kulturprogram" hittar du under menyn Hantera > Registrera närvaro om du har flera kulturprogram att rapportera. Du kan öppna alla i en bunt och välja att rapportera och signera en, flera eller alla på en gång.